Kollégámtól kaptam tesztelésre egy dokkolót szeretett telefonomhoz, így jött az ötlet, hogy leírom a tapasztalataimat, ha esetleg valaki hasonló eszköz vásárlását tervezi.

A cuccról röviden:

Csak a microUSB csatira van szüksége, azon keresztül történik a varázslat, dokkolás után kapunk 3 usb kimenetet, hdmi-t és egy jack aljzatot, ha esetleg nem a tv hangrendszerén szeretnénk hallani a filmet/játékot/zenét, ugyanis a dokkolóval egy az egyben a telefon képét tudjuk kirakni egy hdmi kompatibilis megjelentőre, meglehetősen nagy sikerrel.

Az első, ami eszembe jutott, hogy kipróbálom konzolként a telefont, hiszen hangot és videót wifin keresztül is tud a telefon gyárilag dlna-n keresztül továbbítani.

A tesztkészülék egy N7105-ös típusjelzésű Note II-es, Jedi x16 fantázianéven futó (gyári 4.1.2 alapú) rendszerrel és a külső-belső sd kártya megcserélésével üzemelt, cyanogen, miui, aokp vagy más hasonló rommal nem próbáltam.

20131013_112311[1].jpg

PhotoGrid_1381656354197[1].jpg

Lássuk hát a rendszert élesben!

Xboxból hdmi kihúz, be a dokkolóba, logitech gamepad az USB aljzatba, telefon a bölcsőbe, már csak áram alá kell helyezni az egészet és mehet is a móka. A dokkoló tápja megegyezik a telefon gyári töltőjével és mivel a tesztalany töltője USA szabványos, így a sajátommal használtam… működött.

A tévén a megfelelő bemenet kiválasztása után már a készülék képét láttam és nem tetszett, ugyanis a nova launcher állóképét rakta ki a 16:9-es képarányú megjelentőre, ezt lehet orvosolni a play store-ból ingyenes alkalmazásokkal, ilyen például az Ultimate Rotation Control névre hallgató app.
Kis finomhangolás után már elviselhetőbb volt a látvány, annak rendje s módja szerint landscape módba rakta ki a képet, egyébként tökéletesen lehet navigálni a launcherben gamepaddal is.

Első a móka

Az első játék, amit kipróbáltam, a Dead Trigger volt, néha kicsit belassult, helyenként megjelenítési hibákkal is találkoztam, de összességében élvezhető vele a játék, nyilván sokkal részletesebb képet kapunk, mint 5 collon, az egyetlen bosszantó dolog, hogy ugyan lehet szüneteltetni a játékot kontrollerről, ám folytatásra már nehezebb rábírni a szoftvert, lehet, hogy más – esetleg kifejezetten android rendszerhez fejlesztett- irányítóval más a helyzet, nekem vagy sétára vagy egy szintén usb csatlakozós pocokra volt szükségem a művelethez.
A hentelés után egy kis autóverseny következett, a Need For Speed Most Wanted személyében, mert erről egyrészt biztosan tudtam, hogy nem csak a telefon döntögetésével és tapicskolásával lehet irányítani, másrészt még mindig marha jól néz ki. Tartottam tőle, hogy még jobban megterheli a telefont, mint a zombis freemium csoda, de sokkal simábban futott, mindent lehetett kényelmesen a fotelból irányítani, ezúttal mellőzhettem a szaladgálást.

Aztán a szórakozás

Miután kijátszottam magam, természetesen kipróbáltam más alkalmazásokat is, billentyűzet+egér kombóval nagyon kellemesen lehet böngészni az telefonon eszközön, a gyári galéria alkalmazás már trükközés nélkül elforgatja a videókat, sőt, nem is tudtam álló módba kényszeríteni, akárhogy forgattam, az csak a telefon kijelzőjére volt hatással, a televízión maradt fekvő módban.
A dobozára nyomtatott kép alapján használható lesz vele a telefon számítógépként, ami kis túlzással, floating windows mókolással akár még működhet is, az biztos, hogy játszani így is kényelmesen lehet vele, a vice cityben még billentyűzettel a kódokat is elfogadja J .

Véleményem szerint hozta a tőle elvártakat a dokkoló, tényleg egy jópofa darab, a canonical is ugye hasonló dolgon töri a fejét, bár ők konkrétan egy telefonálásra alkalmas pc-t szeretnének belőle csinálni, de az ubuntu rendszer teljesen más tészta, android alatt különböző perifériákkal is lehet egy „majdnemszámítógépünk” illetve kis túlzással egy konzolunk, de a retro arcok egy psx emuval biztos sok órát tudnának beleölni, mondjuk amíg végigjátszanak egy karrier módot a Gran Turismo 2-ben vagy épp a Tekken 3 tournament kimaxolásán fáradoznak, akkor érhet csak kellemetlen meglepetés, ha közben hívnak, mert ugye még mindig egy telefonról van szó…

A bejegyzés trackback címe:

https://rbence.blog.hu/api/trackback/id/tr105565893

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása